פסק-דין בתיק ת"ק 014051/01
|
ת"ק בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב |
014051-01
21.10.2002 |
|
בפני : חג' יחיא |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: מוטדה שלמה |
: ניסני זבולון |
| פסק-דין | |
בפני תביעה ותביעה שכנגד לתשלום פיצויים בגין נזקי רכוש שנגרמו לרכבים של הצדדים בתאונת דרכים בה היו מעורבים ביום 21/11/01
בכתב התביעה מתאר התובע ( הנתבע הנגדי)( להלן "מטדה") את אירוע התאונה כך
" הנ"ל ( ניסני) ירד בסיבוב מגהה לכיוון חולון ואז בסיבו החליק עבר את פס ההפרדה שהיה במקום , נתן ברקס בכדי לא לעבור את המחסום ואז כשאני נסעתי מכיוןן רחובות נכנסתי בו מאחור..... "
ואילו הנתבע - התובע הנגדי ( להלן "ניסני") , בכתב הגנתו וכתב התביעה הגנידת שהגיש טוען כי
" בירידה מגהה לכיוון אזור האטתי בפניה ימינה ע"י בלימת הרכב , גם עקב הכביש הרטוב ואז תוך כדי הפניה הרגשתי מכה בחלק האחורי של הרכב בו נהגתי , כתוצאה מהפגיעה נגרם נזק לרכבי אשר הושבת... "
ניסני הגיש תביעה נגידת על הנזקים של רכבו כנגד מוטדה
מקריאת שני כתבי הטענות בלבד קשה להבין כיצד אירעה התאונה .
שמעתי את עדויות הצדידם , וקבלתי תמונות של זירת האירוע
התאונה אירעה במקום שיש בו מחלף . ניסני ירד מן המחלף בכביש שיורד תוך פניה ימינה בצורת לולאה (להלן" הכביש המתחבר ") הוא בא מן הכביש שנמצא מעל לגשר , ותוך הטיה ימינה כדי להתיישר , ולהתחבר עם הכביש המהיר (להלן" הכביש המהיר") אשר נמצא מתחת לגשר. בגלל צורת הלולאה של הכביש המתחבר, הוא מתחיל בקשת רחבה רחוק מן הכביש המהיר, מתקרב אליו אט אט, עד שהוא מתחבר בו ונעלם בתוכו. בקטע הרחוק בין הכביש המתחבר לכביש המהיר יש מעקות וצמחייה . אך כאשר המרחק בין שפת הכביש המתחבר השמאלית והכביש המהיר נעשה צר יותר , נגמר המעקה , והקטח ביניהם מופרד ע"י צבע לבן מותחם בשני קווים לבנים רצופים , קטע זה הולך ומצטמצם ולקראת הסוף נהיה שטח בצבע לבן מקוטע ,עד שהוא נהיה קו אחד , ואחר כך נעלם
ניסני נסע על הכביש המתחבר , נסע בירידה תוך התחברות אל הכביש מהיר
מוטדה נהג את רכבו על הכביש המהיר. בשלב מסוים שני כלי הרכב התנגשו חזיתו של מוטדה בחלק האחורי של נוסני
מקום המגע בין שני כלי הרכב בכביש ,היה במחלוקת . מטדה טועו כי ההתנגשות היתה בלב הכביש המהיר עוד לפני שהכביש המהיר והכביש המתחבר התמזגו . ז"א לשמאל שטח ההפרדה הלבן שבין הכביש המתחבר והכביש המהיר .(במקום המסומן ב X בתמונה ת/2 ) את זאת הוא מסביר בכך שניסני נסע במהירות גבוהה מאד , החליק , עבר לכביש המהיר , תוך ביצוע בלימה
נינסי לעומתו טוען כי התאונה אירעה יותר קדמיה לפני הקטע בו תחבר הכביש המתחבר עם הכביש המהיר ( המקום המסומן באות Y בתמונה /2 )
גרסתו של מוטדה כי ניסני עבר לכביש המהיר בגלל מהירותו , ובלם ולכן הוא פגע בו מאחור , אינה מתיישבת עם תמונות הנזק בחלקו האחורי של רכב ניסני . הפגיעה בחלק האחורי של רכב ניסני הינה פגיעה של חזית מלאה עם אחור מלא של הרכבים . כאשר הפגיעה התרחשה , שני כלי הרכב היו בנסיעה ישרה אחד אחרי השני
אילו גרסתו של מוטדה היתה וכנה , כי אז שני כלי הרכב היו מתנגשים צד אל צד , או צד של ניסני אל חזית של מוטדה . רכב הנמצא בנסיעה מהירה תוך גלישה שמאלה ומתנגש עם רכב אחר היה משאיר סימנים , גם בגוף הרכב , המראים על פעולה של "גירוד " או יותר ממוקד פגיעה אחת. כמו כן אילו גרסת מוטדה היתה נכונה , כי אז מעוצמת המכה , היה רכב ניסני , מסתחרר , מאבד שליטה, וחזיתו מוסטת שמאלה , ומנגש באי התנועה שבאמצע הכביש המהיר. ( שהרי הוא נוסע במהירות גבוהה ומחליק , וגם השפעת הפגיעה בחלקו האחורי מסיטה את חזיתו שמאלה ) . אך דבר כזה לא קרה , והמכה היא כאמור חזית מלאה באחור מלא
לפיכך אני קובע כי התאונה אירעה כאשר שני כלי הרכב נסעו ישר זה אחרי זה
ובכל זאת איך קרתה התאונה כאשר ניסני יורד מהכביש המתחבר , ואילו מוטדה נוסע על הכביש המהיר . מקובלת עלי יותר גרסתו של ניסני כי רכבו של מוטדה הוא אשר עבר את השטח הלבן אשר בין שני הכבישים, ופגע ברכבו של ניסני עוד בטרם עבר זה לנתיב בכביש המהיר , יש בתמונת הזירה פס לבן מקביל לכביש המהיר הצמוד למעקה המתכת של השטח המפריד בין שני הכבישים, והוא ממשיך ישר , עובר את שטח ההפרדה ועולה על כביש המתחבר, סביר בעיני כי מוטדה בנוסעו בכביש המהיר, נצמד אל הנתיב הימני , למעקה ומשם גם לפס הלבן הממשיך ועולה על הכביש המתחבר, שם נסע ניסני , ופגע בו.
חיזוק למסקנה זו, אני מקבל מגרסתו של ניסני כי התאונה אירעה במקום שמסומן בתמוה ת/2 באות Y . כבר אמרתי כי אירוע התאונה במקם המסומן באות X בת/2 כפי שטוען מוטדה אינו הגיוני הן בגלל צורת הפגיעה ברכס ניסני , והן מפאת העובדה כי אילו כך היה הדבר , היה מוטדה פוגע ברכבו של ניסני בצד או בפינה אחורית שמאלית שכן רכבו של ניסני היה אז נמצא במצב של הטיה שמאלה של חזיתו ביחס למוטדה , והיה נפגע כאמור בפינה אחורית שמאלית או בדופן שמאל
אני מקלב את גרסת ניסני כי הוא נפגע במקם המסומן באות Y בת/2 . ולפיכך האחריות לאירוע התאונה נופלת על מוטדה
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|